0850 303 94 09

Entegre B2C

Entegre B2C

Açılımı "Business to Consumer" olan ve "İşletmeden Tüketiciye" anlamına gelen bir e-ticaret modelidir.

B2C’de fiyatlar ve ürünler açık ve net şekilde yayınlanır. Ürünün teslim koşulları, garanti koşulları, fiyatı ve diğer özellikleri üretici veya satıcı tarafından tek taraflı belirlenir ve tüketicinin önüne sunulur. B2C'de tüketiciler şahıs da olabilir perakendeci bir satış kanalı da olabilir. Burada tek bir müşteri kriteri yoktur ancak genel olarak müşteriler şirket olduğunda "B2B", şahıs olduğunda ise "B2C" terimi kullanılır.

B2C kendi içerisinde ikiye ayrılır:

Birincisi; bugün oldukça sık kullanılan sanal alışveriş mağazalarıdır. Sanal mağaza stoklarında bulunan ürünlere ve sipariş karşılığı üretici firmadan getirteceği ürünlerin üzerine kendi kar marjını ekleyerek satışa sunar. Bu mağazalardan online alışveriş yapan tüketiciler genellikle şahıstır ve siparişlerini kredi kartı veya havale yoluyla öedemelerini gerçekleştirirler.

İkincisi ise; üretici firmanın ürününü fabrika çıkış fiyatından sanal mağaza aracılığı ile tüketiciye veya perakendiciye satışını gerçekleştirmesidir. Burada sanal mağaza ürünün satış fiyatı üzerine belli bir yüzde koyarak satışların kendi sistemi üzerinden gerçekleşmesini sağlar.

Avantajları Nelerdir?

Yılın her günü ve her saat sipariş alabilme özelliğine sahip olan B2C siteleri, aracısız ve doğrudan müşteriye ulaşabilme şansına da sahiptir. Bunun yanı sıra e-ticaret sitenizdeki feedback sistemleri ile müşterinin istek ve taleplerini sıkı bir şekilde takip edebilirsiniz. Ayrıca B2C pazarlama, kendi bulunduğunuz şehrin dışında kentlere ve hatta yurtdışındaki pazarlara açılabilme olanağı sunar. Pazarlama çalışmaları için gerekli olan zaman, araç ve personel maliyetlerini en aza indirebilme avantajı sunar. Böylece e-ticaret faaliyetlerini gerçekleştirirken tasarruf ve verimlilik sağlanır. Müşteri ise hem zamandan tasarruf eder hem de fiziksel olarak hareket etmeden istediği ürüne kolayca ulaşır.

Satın almak için lütfen tıklayınız.